tisdag 6 januari 2015

I bastun föds framtidsdrömmar

Jag hörde på radio idag att det här tydligen skulle vara årets slappaste dag (hur det nu kan vara det när nyårsdagen existerar?). För min del har det stämt rätt bra (fast nyårsdan var sjukt mycket slappare, då tillbringade jag dagen i horisontellt läge). 

Imorse blåste jag och Johan ner till Övik, där vi har latat oss på Paradisbadets spa (ja, jag kommer fortsätta kalla det Paradisbadet även om det tydligen heter Paradiset numera) (och ja, jag ska sluta använda mig av parenteser nu. Åtminstone i det här inlägget.): Badat jaquzzi, legat på varma bänkar, inhalerat salt, traskat runt på vassa stenar och Aufgussbastat. Jag älskar ju att basta och Aufguss är bastuvärldens crème de la crème enligt min mening. Under tiden vi andades in de eteriska oljorna funderade jag en kort stund på om jag inte skulle ta och byta karriär till bastuvärd, för tänk vilket drömjobb det skulle vara att få betalt för att basta! Fast sen kom jag på att det såg rätt jobbigt ut att vifta runt den där handduken, så jag håller mig nog till journalistyrket ändå. 

Vi passade på att åka vattenrutschbanorna på upplevelsebadet för att ingjuta lite action i dagen, men annars var verkligen avkoppling för hela slanten. Stressen över att ledigheten snart tar slut är väl inte helt borta, men jag känner mig mycket mer harmoniserad nu än vad jag gjorde igår kväll. Inte bara för att vi kopplat av och kopplat bort mobiltelefonerna hela dagen, utan också för att jag fick åka på en liten tripp. 
En ledig dag kvar nu – jag ska försöka göra något kul av den!

Inga kommentarer: