torsdag 31 december 2015

Så var år 2015

Nu när år 2015 alldeles strax är slut är det dags att göra ett bokslut. Jag summerar de senaste 365 dagarna som brukligt – med en lista!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Ja! Åkte Vasaloppet, deltog i Toughest och sprang Tjurruset. Började gå i terapi, köpte lägenhet helt själv och drack vin på ett tak med utsikt över Stockholm. Bland annat.


Genomdrev du någon stor förändring? Det var inte på mitt initiativ, men att bli singel och flytta till en ny lägenhet kan väl betraktas som en ganska stor förändring. Jag slutade också snusa och äta kött – båda två av egen, fri vilja!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, ingen av de jag umgås regelbundet med. Nästa år däremot, då kommer det levereras! 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 1 maj. Vilken vidrig dag det var att vakna upp till alltså!
8 mars var däremot bättre: Det var datumet jag genomförde mitt första Vasalopp (på Internationella kvinnodagen och allt)!


Dog någon som stod dig nära? Nej. Tack universum för det. 

Vilka länder besökte du? Spanien och Ryssland.


Bästa köpet? Min säng! Det bestämde jag mig fort för när det stod klart att jag skulle flytta – att jag skulle ha en riktigt jävla skön säng! 
Jag borde kanske svara min lägenhet, men jag vette fan om det var ett sånt bra köp?! Haha.

Gjorde någonting dig riktigt glad? All kärlek och allt stöd från mina vänner! Blir fasen tårögd nu bara av skriva det. Jag har länge vetat att jag har världens bästa vänner, men när allt rasade i våras så överbevisade de sig själva. Så länge jag har dem är jag rik!

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Lugn och ro i sinnet och tillvaron. Ge mig det så är jag nöjd.

Vad önskar du att du gjort mer? Slappnat av. 

Vad önskar du att du gjort mindre? Slösat pengar. Supit. Varit ledsen. 

Favoritprogram på TV? Absolut svensk. Det finns kvar på SVT Play i två dagar till, så har ni inte sett det vet ni vad ni ska ägna nyårsdagen åt. Kapish?

Bästa boken du läste i år? Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson.

Största musikaliska upptäckten? Oj, jag tror jag lyssnat på ganska samma artister som tidigare? Fast Jonas Bergsten, Erik Lundin och Cherrie är förresten tre stycken som jag adderat i mina playlists. Och Björks musik fastnade jag mer för efter att ha lyssnat på Mades hyllningskonsert till henne!

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Att jag har utvecklats som fotograf och fått mer självförtroende i det uppdraget. 

Största framgång på det privata planet? Att jag började gå i terapi.

Största misstaget? Det har varit några fyllor jag inte varit stolt över...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare. Även om 2015 har bjudit på många fina stunder så har det varit ett riktigt skitår. Jag hoppas innerligt att skiten stannar på den här sidan årsskiftet.

Vad spenderade du mest pengar på? Lägenheten. Vågar inte ens tänka på vad jag lagt ut på räntor, amorteringar, möbler, slipa golv, tapetsera, osv. 

Något du önskade dig och fick? Att jag tog mig över Vasaloppets mållinje i Mora! Samt träningskompisar, i form av Nordic Military Training-gänget.

Något du önskade dig och inte fick? En "klar" lägenhet till slutet av året. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Åt middag med Ann och Johan på Guitars. Det blev ett väldigt lugnt firande, eftersom jag jobbade under dagen och gjorde en tidig kväll då jag försökte ställa om dygnet lite inför Vasaloppet som gick av stapeln tre dagar senare. Jag hade istället firat med familj och vänner lördagen innan min födelsedag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Eh, JA! Ett lättare sinne, bland annat. 

Vad fick dig att må bra? Min familj och mina vänner, först och främst. Sedan har träningen betytt mycket! Och bra musik, förstås!

Vem saknade du? Johan och mormor. De saknar jag jämt! Jag har också saknat Smilla, nu när vi inte bor tillsammans på heltid. Jag har ju också haft saknadsil efter min familj.


De bästa nya människorna du träffade? Mina träningskompisar på Nordic military training och Helena som jag träffat via VD!

Mest stolt över? Att jag tog mig i mål på Vasaloppet (jävlar, vilket tjat det blev om det där lilla skidloppet, haha) och att jag vågat erkänna för andra att jag varit ledsen. 

Högsta önskan just nu? Mindre kaos i livet och mer lugn. Och en stor summa pengar skulle också sitta fint...

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Tare lugnt. På flera plan.

Inga kommentarer: