tisdag 5 april 2016

Hattvåren

Jag har bestämt att den tid som nu kommer ska bli en hattvår. 
Lite överallt, nu och då, ser jag personer som ser så otroligt coola ut i sina hattar, medan jag själv mest känner mig utklädd i huvudbonad. Men jag vill förstås också vara en sån där häftig hattbärare, därav beslutet i att ägna våren åt träna på detta. 

Jag öppnade starkt för hattvåren i helgen, när jag först bar en nyinförskaffad vegakeps i lördags och därefter en gammal beprövad pjäs i söndags. Igår kom dock kylan tillbaka, så då fick mössan åka på igen och hattvåren sättas på vänt. När solen ämnar återkomma får jag nog sätta tänderna i en (för mig) svårburen utmaning: Miss Li-hatten! 

2 kommentarer:

Emma G sa...

Tummen upp för huvudbonader! Vegakepsen var ju superfin!! :D

Anna sa...

Emma: Tack! Och ja, det är ju kul med huvudbonader när en väl kan skaka av sig utklädeskänslan! :)